Barış ve Demokrasi Partisi

Ben Selma Irmak

Posted on: 18/12/2012

s ırmakTutuklu milletvekilimiz Selma Irmak’ın, dolaylı olarak TBMM genel kuruluna hitap ettiği konuşmasını paylaşıyoruz:

12 Haziran 2011 tarihinde yapılan genel seçimlerde Şırnak ilinden milletvekili seçildim.

Ben Selma Irmak, sizler gibi partimin listelerinden değil, Şırnak ilinden bağımsız aday oldum. Tercihli oy kullanan 46.278 insanın iradesi olarak seçildim. Tam 46.278 insanın iradesi olarak şu anda TBMM’de değil, Diyarbakır E Tipi Kapalı Cezaevi’ndeyim.

TBMM internet sitesinde Selma Irmak, Adresinde A Blok Alt Zemin 1. Banko No: 7 yazılmış. Ama bu adres yanlış. Benim adresim Diyarbakır E Tipi Kapalı Cezaevi 4. Bayan koğuşu Diyarbakır.

18 Nisan 2009 tarihinde, gözaltına alınıp tutuklandım. Tam 2 yıl 8 aydır cezaevinde rehin olarak tutulmaktayım. Rehin diyorum çünkü dosyamda tutuklanmamı gerektirecek hiçbir suç yok. Katil değilim hırsız değilim ihaleye fesat karıştırmadım, yüz kızartıcı hiçbir suç işlemedim.
Rehin olarak tutulmamın bir nedeni var oda Kürt olmam, kadın olmam, düşüncelerimi ifade etmem ve halkımın özgürlük ve eşitlik mücadelesini savunmamdır.

Ben sizler gibi genel kurulda konuşmalar yapamıyorum. Kanun teklifi, araştırma ve soru önergeleri veremiyorum. Grup başkan vekillerimiz aracılığıyla vermiş olduğum birkaç soru önergesi var hepsi bu kadar.
Peki ben Selma Irmak, rehin olarak tutulduğum Diyarbakır Cezaevi’nde ne mi yapıyorum? Kısaca paylaşayım:

Benimle birlikte rehin alınan kadın arkadaşlarımla birlikte küçücük bir koğuşta ufak bir televizyon ekranında sizleri, grubumu, halkımın verdiği özgürlük ve eşitlik mücadelesini ve tabi ki Şırnak Halkının onurlu direnişini izliyorum.

Zaman zaman genel kurulda çıkan kavgaları hayretle izliyorum. Bazen Şırnaklı bir çocuk oluyorum mesela, dili yasaklanan halkımın çocuklarının okula giderken yaşadıkları sıkıntıyı hissediyorum. Kimi zaman Şırnaklı kadınlarla görüyorum kendimi, miting alanlarında, yürüyüşlerde dimdik ayakta ön saflarda Şırnaklı kadınlarla. Kimi zaman duygulanıp hüzünleniyorum. Mesela cenazeler geldiği zaman Şırnak’a bu coğrafyanın gencecik fidanları toprağa verilirken, cenazelere yapılan müdahaleyi, atılan gaz bombalarını, sıkılan tazyikli suları izlerken yüreğim paramparça oluyor.

Ve aynı yürek,

“Benim vatanım evladımdı, evladım ölünce vatanımı da öldürdünüz” diyen bir asker annesini dinlerken de aynı şekilde kırılıyor, parçalanıyor yüreğim.
Bütün bunlarla birlikte hani bazı anlar vardır ya gözyaşlarınızın sel olup akmasına engel olamazsınız, ateş düşer yüreğinize. Kor bir ateş parçası yakar bedeninizi. O ateş 28 Aralık ta düşmüştü yüreğime, bedenime, küçücük koğuşuma. Sizin adına Uludere dediğiniz Kleban’ın, Gülyazı dediğiniz Roboski’sine bombaların düştüğü an 34 sivil insanın savaş uçaklarıyla 1 saat boyunca bombalanması sonucu param parça olan cesetlerin Roboski halkı tarafından toplandığını, anaların feryatlarını, yakılan ağıtları ve çaresizliği izlerken 34 insanla birlikte aslında insanlığın da öldüğünü gördüm. Acılarla dolu tarihimize bir acı da Roboski’de eklendi ne yazık ki.

Sayın başkan, değerli milletvekilleri,

Bazen duygularımı düşüncelerimi, yazdığım mektuplarla kamuoyu ile paylaşmaya çalışıyorum.

Tabi bu yazdığım mektuplardan sizler ne kadar haberdarsınız onu bilemiyorum. Mesela en son yazdığım mektup AKP Ağrı milletvekili Sayın Fatma Salman’a uygulanan şiddete ilişkindi.

Şöyle dedim mektubumda: Sevgili Fatma ya en içten duygularla geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum. Sevgili Fatma bilmelidir ki, tüm kadınlar olarak kalben yanındayız. Kadına yönelik şiddet partiler üstü, ideolojiler üstü bir durumdur. Ve kadınlar olarak, deneyimleyerek öğrendik ki örgütlü bir mücadele güçlü bir kadın dayanışması olmaksızın sorunlarımızın üstesinden gelemeyiz. Fatma’ya uygulanan şiddet, hepimize uygulanmıştır. Toplumun cinsiyetçileştirme öğretisinden geçerek başkalaşan, yani erkekleşen insan evladı bu öğretiyi reddetmelidir. Özüne, yani yaşamın dişil haline dönmeyi başarmalıdır. Fatma Salman şahsında Ağrı halkına Serhat’ın Ararat kadar başı dik ve cesur kadınlarına şiddet mağduru tüm kadınlara selam ve sevgilerimizi gönderiyoruz.

Evet değerli milletvekilleri, ben fiziken aranızda olamasam da ruhen sizlerle birlikte olduğumu, ama yüreğimin Şırnak halkıyla çarptığını bilmenizi istiyorum.

Bir Cevap Yazın

